Van warm naar koud - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Lindsey Gubbels - WaarBenJij.nu Van warm naar koud - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Lindsey Gubbels - WaarBenJij.nu

Van warm naar koud

Door: Lindsey

Blijf op de hoogte en volg Lindsey

18 Juli 2016 | Verenigde Staten, San Francisco

Sinds mijn laatste verslag heb ik weer heel veel mogen zien. Zoveel dat het zelfs niet in de titel past.


Dinsdag ochtend zijn we naar de Antelope Canyon geweest. Een bijna dichte canyon vol met rood gesteente. Er mooi om te zien en door het licht en de kleuren kon je ee ontzettend mooie foto's maken. Daarnahebben we een groot deel van de dag doorgebracht in Bryce Canyon. Hier hebben we een mooie wandeling gemaakt in de canyon zelf. Persoonlijk vond ik het hier mooiee dan bij de Grand Canyon. Vooral door de verschillende kleuren en het feit dat je de canyon in kan zonder twee dagen te moeten lopen.

Woensdag stond er een ander nationaal park op de planning, Zion. Hier heb ik een arend zien vliegen en gelukkig bleef hij op veilige afstand. Hier hebben we nog een wandeling gemaakt voordat we onze weg vervolgde richting Las Vegas. In de 1,5 dagen die we daar hebben doorgebracht, ben ik er achter gekomen dat het totaal niet mijn stad is. Om even aan de drukte te ontsnappen zijn we donderdag ochtend met een groepje gaan paardrijden. Ik heb namelijk de afgelopen 11 weken nog niet genoeg paarden gezien. Het was een mooie maar slome rit. Wat het wat leuker maakte was dat ik op een jonge mustang mocht rijden.

Vrijdag hebben we Las Vegas achter ons gelaten en zijn we in Death Valley geweest. Het was hier onzettend warm (48 graden) en zijn dan ook weinig uit de bus geweest. Aan het einde van de dag hebben we de hitte achter ons gelaten en hebben we overnacht in het skigebied Mammoth Lakes. Daar lag zelfs hier en daar nog wat sneeuw.

Zaterdag zijn we in Yosemite geweest en even was ik maar op 1,5 uur rijden van Hanford. Wat is het toch een prachtig natuur gebied! Helaas hebben we hier niet veel gewandeld. Wel hebben we een korte wandeling naar een waterval gemaakt en zijn we daar een stukje naar boven geklommen.

Zondag was het dan eindelijk zo ver, eindelijk richting San Francisco. Hier heb ik het meest naar uit gekeken. En ik moet bekennen dat ik hier zo naar toe zou verhuizen, als het niet zo koud was. De afgelopen twee dagen ben ik erg blij geweest dat ik mijn sjaal en jas niet naar Nederland heb gestuurd. Zondag was het erg bewolkt en mistig. Dit was erg jammer, maar leverde wel prachtige plaatjes van de Golden Gate Bridge op. Ook waren er maar weinig zeeleeuwen bij Pier 39.

Maandag zijn we de stad verder gaan ontdekken. Via Chinatown zijn we naar Ghirardelli Square gelopen waar we natuurlijk wat chocolade hebben gekocht. Kort daarna kwamen we mensen uit onze groep tegen en zijn we gezamenlijk naar Baker Beach gelopen. Een strant dat aan de buitenkant van de baai ligt op zo'n 6 km lopen, maar in San Francisco is dit 6 km heuvel op en af. Maar het was uiteindelijk de moeite waard! De bewolking was eindelijk weggetrokken en we hebben mooie foto's kunnen maken. Wat een geweldige stad!

Morgen gaan we rustig aan weer naar Los Angeles en over twee dagen zit deze reis er al weer op. Heel erg jammer, maar ik kijk uit naar het vervolg. Vrijdag zal ik namelijk Yentl verwelkomen in New York en zullen we samen nog ruim twee weken genieten aan de oost kust.

Foto's staan weer op facebook :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lindsey

Actief sinds 29 Maart 2016
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 3520

Voorgaande reizen:

27 April 2016 - 06 Augustus 2016

USA

Landen bezocht: