Hoge temperaturen en hoge bomen - Reisverslag uit Hanford, Verenigde Staten van Lindsey Gubbels - WaarBenJij.nu Hoge temperaturen en hoge bomen - Reisverslag uit Hanford, Verenigde Staten van Lindsey Gubbels - WaarBenJij.nu

Hoge temperaturen en hoge bomen

Door: Lindsey

Blijf op de hoogte en volg Lindsey

06 Juni 2016 | Verenigde Staten, Hanford

Terwijl jullie de afgelopen week veel regen hebben gehad in Nederland was het hier ontzettend droog en warm. Een aantal dagen is het zelfs warmer dan 40 graden geweest. Een fijne temperatuur om lekker niets in te doen, maar het werk gaat hier gewoon verder. Daarom ben ik bijna de hele week een uur eerder begonnen, zodat ik tussen 6 en 7 alvast een paard kon rijden. Want tussen 6 en 9 is het aangenaam en daarna is het al snel warm. En naast dat het hier warm is, is het ook erg droog. Sinds dat ik hier ben heeft het maar twee dagen geregend, iets wat we in Nederland zeker niet gewend zijn.

Afgelopen donderdag had ik een halve dag vrij. Dus had ik even tijd om wat meer van de plaats hier te bekijken. Eerst maar het nodige tripje naar het postkantoor gegaan, maar natuurlijk hadden zij niet wat ik nodig had. Daarna even naar the mall geweest, maar dat stelde niet zo veel voor. Ik denk dat het drukker was rondom de eettentjes dan in alle winkels samen. Om mijn middag enigzins nuttig te maken maar even langs de supermarkt gereden. Daar lang staan twijfelen of ik een zak ijsklontjes moest kopen. Uiteindelijk niet gedaan omdat ik tot de conclusie kwam dat die nooit in mijn vriezer zouden passen. Dat was maar goed ook want toen ik terug kwam stond een van de kinderen aan de deur met een zak ijsklontjes. Dus nu heb ik een tien liter zak ijs in de vriezer. En stiekem gaat hij best snel leeg met dit warme weer.

Gisteren (zondag) heb ik mijn eerste echte uitstap gemaakt en ben ik naar Seqouia National Park gereden, wat hier maar ongeveer een uur vandaan ligt. Heel erg apart om naar toe te rijden want hier is alles vlak en na ongeveer een half uur rijden zit je midden in de bergen. In het park zelf kun je ervoor kiezen om met je eigen auto te rijden of de bus te nemen, dat laatste heb ik gedaan. Tussendoor heb ik ook een aantal wandelingen gemaakt en zelfs een aantal waarvan ik de enige op het pad was. Heeeel veeeel grote en oude bomen gezien en één wild hert. De zwarte beer heb ik helaas gemist, omdat ik ervoor had gekozen linksaf te gaan in plaats van rechts. In de middag heb ik wandeling gemaakt met een ranger. Het was zeker interessant om meer over de Seqouia's te horen. Het is bizar om te zien hoe duizende jaar oude bomen eruit zien en hoe ze overleven. Het was zeker een goed voorproefje op wat ik nog meer ga zien de komende weken en maanden.

Ps. Meer foto's staan op facebook

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lindsey

Actief sinds 29 Maart 2016
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 3516

Voorgaande reizen:

27 April 2016 - 06 Augustus 2016

USA

Landen bezocht: